نرخ تغییرات کانال‌های جذب
نرخ تغییرات کانال‌های جذب، برای آگاهی از میزان تغییرات کانال‌های جذب به سایت ایجاد شده‌است. شما می‌توانید با استفاده از این شاخص، به میزان افزایش یا کاهش یافتن سهم هر کدام از کانال‌های جذب کاربر از کل ترافیک سایت خود پی برده و از این طریق، روند پیشرفت بازاریابی دیجیتال برند خود را بررسی نمایید.
کانال‌های جذب کاربر
کاربران به روش‌های متعددی وارد یک سایت می‌شوند. آن‌ها می‌توانند از طریق یک موتور جست و جو، دریافت یک ایمیل تبلیغاتی، مشاهده‌ی یک تبلیغ در سایتی دیگر و یا مستقیماً با تایپ کردن آدرس، به یک سایت وارد شوند. به تمام این روش‌ها برای ورود به سایت، کانال‌های جذب کاربر (Acquisition Channels) گفته می‌شود. وب متریک، دسته بندی دقیقی از انواع روش‌های جذب کاربر انجام داده و این اطلاعات را به صورتی شفاف در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با تحلیل این آمار می‌توانید به خوبی به درک صحیحی از مبدأ ترافیک وب سایت خود برسید.
موتورهای جستجو
کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شده‌اند، ترافیک ورودی از موتورهای جستجو (Search Engine Traffic) را تشکیل می‌دهند. در اکثر سایت‌ها، ترافیک ورودی از موتورهای جستجو بیشترین بخش از ترافیک را تشکیل می‌دهد. آمار ترافیک جذب شده از موتورهای جستجو در بخش نحوه جذب کاربران پنل وب متریک قرار دارد. این آمار شامل هر دو نوع ترافیک ارگانیک (غیر پولی) و غیر ارگانیک (پولی) است.
ارجاع از سایت‌های دیگر
ترافیک ارجاعی، تعداد کاربرانی را نشان می‌دهد که از طریق یک سایت دیگر به وب سایت شما وارد شده‌اند. عوامل افزایش ترافیک ارجاعی می‌تواند بک لینک‌ها (Backlinks) و تبلیغات سایت شما در دیگر وب‌سایت‌ها باشد. گزارش ترافیک ارجاعی از سایت‌ها در پنل وب متریک قابل مشاهده است. شما می‌توانید از این گزارش برای دنبال کردن و بهبود بخشیدن به ترافیک ارجاعی سایت خود، استفاده نمایید.
شبکه‌های اجتماعی
ترافیک ورودی از شبکه‌های اجتماعی (Social Media Referral Traffic)، تعداد بازدیدکنندگانی از سایت است که با کلیک کردن بر روی یک لینک از سایت شما در یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام،توییتر،فیس‌بوک،لینکدین و... وارد سایت شده اند.
جذب با برند
ترافیک جذب شده با برند یا ترافیک ورودی مستقیم، تعداد آن دسته از کاربران است که به طور مستقیم آدرس سایت را در مرورگر وب خود وارد کرده و وارد سایت شده‌اند. این شاخص، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا نشان دهنده‌ی میزان آگاهی از برند شماست. به عبارت دیگر هر چقدر که مقدار این شاخص بیشتر باشد، می‌توان متوجه شد که افراد بیشتری با برند و وب سایت شما آشنایی دارند.
صفحات فرود
صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج، می‌تواند هر صفحه‌ای باشد که کاربران از طریق آن به سایت وارد می‌شوند. معمولاً در سایت‌ها صفحاتی با اهداف مشخص طراحی و قرار داده می‌شوند که این هدف می‌تواند فروش یک خدمت یا محصول، جمع آوری ایمیل کاربران برای اطلاع رسانی عرضه‌ی یک محصول، استخدام نیروی جدید و یا هر چیز دیگری باشد.شما می‌توانید در پنل وب متریک گزارش جامعی از تعداد بازدید‌ها و دیگر جزئیات هر کدام از صفحات فرود سایت خود را مشاهده نمایید.

پاسخ سوالتون رو پیدا نکردید؟

اگر پاسخ پرسش تون رو نتونستید پیدا کنید، می‌تونید از طریق تلفن با شماره 02188612908 تماس حاصل کنید و پرسش مدنظرتون رو بپرسید