آموزش و یادگیری
گزارشات لحظهای
کمپین
شما باید جهت دنبال نمودن میزان تاثیرگذاری کمپینهای تبلیغاتی خود، از شناسه UTM استفاده نمایید. این کد به انتهای آدرس سایت افروده شده تا شما بتوانید مبداٰء جذب کاربرانی را که از طریق آن لینک وارد سایت شدهاند، با جزئیات کامل ردیابی کنید. برای ساخت یک لینک که دارای شناسه UTM باشد، میتوانید از ابزار "ساخت شناسه کمپین" در پنل وب متریک استفاده نمایید.به منظور پر نمودن فیلدهای خالی این ابزار و ساخت لینک مورد نظر خود، به مثال زیر توجه نمایید:
yoururl.com/landingpage/?utm_source=instagram&utm_medium=story&utm_campaign=yalda&utm_term=buyrunningshoes&utm_content=shoes
در ابتدا باید اشاره نماییم که کاربران با کلیک نمودن بر روی لینک فوق، به آدرس زیر وارد میشوند:
yoururl.com/landingpage
به بیان دیگر، عبارتی که پس از علامت سوال آمده است، تاثیری بر روی آدرسی که کاربر به آن وارد میشود ندارد.
- صفحه فرود(Landing Page): آدرس کامل صفحهای از وبسایت خود را که میخواهید کاربران با کلیک بر روی لینک UTM دار شما به آن وارد شوند، در این قسمت وارد نمایید. در مثال فوق، yoururl.com/landingpage را در این فیلد وارد نمودهایم.
- مبدا ترافیک (UTM Source): در این قسمت باید مبدا ترافیک را مشخص نمایید. این مبدا میتواند یک شبکهی اجتماعی، موتور جست و جو، ایمیل و یا یک سایت دیگر باشد که قرار است لینک خود را در آن قرار دهید و به جذب کاربر بپردازید.
- نوع جذب (UTM Medium): در این فیلد، باید روش جذب کاربران را به صورت جزئیتر مشخص نمایید. به عنوان مثال در شبکهی اجتماعی اینستاگرام لینک خود را در یک استوری قرار دادهاید یا یک بنر تبلیغاتی در سایتی دیگر منتشر نمودهاید.
- نام کمپین (UTM Campaign): در این بخش باید نام کمپین تبلیغاتی خود را که این لینک جزوی از آن کمپین است مشخص نمایید. به عنوان مثال فروش ویژه شب یلدا و یا فروش فوق العادهی کفشهای ورزشی
- کلمه کلیدی (UTM Term): پر کردم این قسمت اختیاری بوده و بیشتر به هنگام تبلیغات در گوگل استفاده میشود؛ به این صورت که میتوانید کلمه کلیدی که بابت تبلیغات در گوگل برای آن هزینه نمودهاید را در این قسمت وارد نمایید.
- محتوا (UTM Content): در این قسمت که پر کردن آن اختیاری است، میتوانید محتوای بنر،استوری،رپورتاژ یا هر چیز دیگری که لینک UTM دار خود را در آن قرار دادهاید، ذکر نمایید. به عنوان مثال اگر تصویری از چند کفش ورزشی را در استوری اینستاگرام خود قرار دادهاید، میتوانید در این قسمت shoes را وارد نمایید.
پس از مرحلهی ساخت لینک دارای شناسه UTM، باید این لینک را در محل مورد نظر خود برای جذب کاربران قرار دهید و شروع به جذب کاربران نمایید.شما میتوانید این لینک را در شبکههای اجتماعی،بنرهای تبلیغاتی،رپورتاژها و... به اشتراک بگذارید.
وب متریک به صورت خودکار لینکهای دارای شناسه UTM شما را تشخیص داده و اطلاعات کاربران جذب شده از این لینکها را، به دو صورت "رهگیری لحظهای کمپین" و "تحلیل کمپین" به شما نمایش میدهد. با ابزار رهگیری لحظهای کمپین میتوانید آمار کاربران وارد شده به سایت از هر کمپین را به صورت لحظهای مشاهده نمایید؛ همچنین ابزار تحلیل کمپین به شما کمک میکند تا اطلاعات کلی کمپینهای خود را به صورت یکجا مشاهده نمایید.
اهداف
پاسخ سوالتون رو پیدا نکردید؟
اگر پاسخ پرسش تون رو نتونستید پیدا کنید، میتونید از طریق تلفن با شماره 09981252400 تماس حاصل کنید و پرسش مدنظرتون رو بپرسید