خدمات 5 سرویس را یکجا از وب متریک دریافت کنید

سرویس های تحلیل رفتار کاربران در دنیا، خدمات متفاوتی را ارائه می دهند، وب متریک سعی دارد تا با شناسایی نیازهای مختلف کسب و کارهای ایرانی نسبت به پوشش آنها اقدام کند.

ویژگی های سرویس تحلیل رفتار کاربران وب متریک کدامند؟

هر چه مشتریان و کاربران خود را بهتر بشناسید، راحت تر می توانید به آنها دست پیدا کنید و خدمات و محصولات خود را آسان تر به مشتریان خود ارائه دهید. لذا انتخاب سرویس تحلیل رفتار کاربران مناسب، تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار آنلاین شما دارد. در این مقاله، تیم محتوای وب متریک سعی دارد تا با بررسی ویژگی های سرویس های برتر دنیا در زمینه تحلیل رفتار کاربران و مقایسه آن با سرویس وب متریک، صاحبین کسب و کار را در انتخاب سرویس متناسب برای آنها یاری نماید.

۱−گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

 گوگل آنالیتیکس تحلیل گر ترافیک سایت شما
گوگل آنالیتیکس تحلیل گر ترافیک سایت شما

هدف: بررسی ترافیک ورودی سایت ها
کاربرد: بررسی ترافیک کاربران و نرخ پرش آنها
توضیح: گوگل بعنوان غول تکنولوژی دنیا، دو سرویس به نام های گوگل آنالیتیکس (رایگان) و گوگل آنالیتیکس 360 (پولی) ارائه نموده که تمرکز گوگل آنالیتیکس رایگان روی ترافیک ورودی بوده و آخرین نقطه ورود کاربر را بعنوان نقطه جذب در نظر می گیرد. لذا سفر مشتری در این سرویس به دلیل اینکه تمام نقاط ورودی را آخرین نقطه در نظر می گیرد قابل شناسایی نیست و همچنین برای ایجاد ارتباط بین رخدادهای مختلف در سایت مبتنی بر ترافیک ورودی، می بایست از طریق سرویس تگ منجر کدنویسی لازم توسط متخصصان مربوطه صورت پذیرد. همچنین این سرویس برای تعداد بازدید (Sessions) بیش از 500 هزار تا در یک بازه زمانی، از تکنیک دیتا سمپلینگ (به معنای اینکه برای تعداد بازدید بیشتر، مقیاسی از تعداد بازدید تا 500 هزار تا در نظر گرفته می شود) استفاده می نماید.

۲− ادوبی آنالیتیکس (Adobe Analytics)

 ادوبی آنالیتیکس ابزار تحلیلی از کانال های مختلف سازمانی
ادوبی آنالیتیکس ابزار تحلیلی از کانال های مختلف سازمانی

هدف: بررسی ترافیک ورودی از انواع کانال های داخلی و خارجی سازمان
کاربرد: تحلیل بر اساس الگوریتم های یادگیری ماشین
توضیح: این سرویس بعنوان ابزار تحلیلی برای سازمان ها جهت پیش بینی بر اساس اطلاعات ورودی از کانال های مختلف وب، صدا (Voice) و اینترنت اشیاء (Internet of Things) بر بستر الگوریتم های یادگیری ماشین ارائه خدمت می نماید.

۳− مدیریت کمپین گوگل 360 (Google Campaign Manager 360)

مدیریت کمپین گوگل 360 ابزار مدیریت هزینه و ترافیک ورودی از تبلیغات
مدیریت کمپین گوگل 360 ابزار مدیریت هزینه و ترافیک ورودی از تبلیغات

هدف: بررسی اثربخشی تبلیغات آنلاین
کاربرد: رهگیری کاربران ورودی از کانال های تبلیغاتی مانند گوگل ادز و گوگل دیسپلی و شبکه های تبلیغاتی دیگر
توضیح: این سرویس بعنوان ابزاری برای اندازه گیری اثربخشی کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارهای آنلاین، درآمد حاصله از هزینه های تبلیغاتی می باشد. به بیان ساده تر، بررسی حرکت کاربران ورودی از طریق کانال های تبلیغاتی و محاسبه میزان نرخ تبدیل و درآمد حاصله ناشی از هزینه های صورت پذیرفته از اهمیت بالایی در موفقیت کسب و کارها بشمار می رود که این سرویس پولی گوگل، در تحلیل اثربخشی کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

۴− هاتجر (Hotjar)

سرویس هاتجر ابزار تحلیل رفتار کاربران با گزارش حرارتی
سرویس هاتجر ابزار تحلیل رفتار کاربران با گزارش حرارتی

هدف: تحلیل رفتار کاربران
کاربرد: گزارشات حرارتی
توضیح: این سرویس امکان دریافت عکس العمل کاربران نسبت به صفحات سایت را برای صاحبین کسب و کار فراهم می آورد. در این صورت نقاط قابل کلیک در صفحات سایت شناسایی و در صورت لزوم جهت دریافت کلیک بیشتر به نقاط مناسب تر منتقل خواهند شد.

۵− اریبی (Oribi)

اریبی ابزار رهگیری حرکت کاربران بوسیله قیف بازاریابی هوشمند
اریبی ابزار رهگیری حرکت کاربران بوسیله قیف بازاریابی هوشمند

هدف: رهگیری حرکت کاربران
کاربرد: شناسایی سفر مشتریان آنلاین
توضیح: این سرویس امکان تعریف قیف فروش هوشمند را برای کسب و کارهای آنلاین فراهم می آورد. قیف هوشمند امکان تعریف سفر مشتری را به صورت کاملا کاربر پسند به ریز فعالیت های کاربران از نقطه ورود به سایت تا نقطه خروج از سایت فراهم می آورد.

۶− وب متریک (Web Metric)

سرویس وب متریک، ارائه دهنده انواع تحلیل رفتار کاربران از نقطه ورود تا زمان خروج کاربران
سرویس وب متریک، ارائه دهنده انواع تحلیل رفتار کاربران از نقطه ورود تا زمان خروج کاربران

هدف: ارائه تمام تحلیل های گوگل آنالیتیکس، ادوبی آنالیتیکس، میکس پنل، هاتجر و اریبی
کاربرد: رهگیری حرکت کاربران از نقطه ورود تا نقطه خروج و تحلیل رفتار کاربران و محصولات مورد علاقه ایشان
توضیح: این سرویس امکان رهگیری حرکت کاربران را به صورت نامحدود در قالب سفر مشتری ارائه می دهد و با ابزارهای کاربردی امکان تحلیل رفتار کاربران در حین سفر و همچنین شناسایی محصولات و خدمات مورد علاقه را برای صاحبین کسب و کار فراهم می آورد. وب متریک تحلیل های سرویس های گوگل آنالیتیکس، ادوبی آنالیتیکس، مدیریت کمپین گوگل 360، هاتجر و اریبی را به صورت یکجا به صاحبان کسب و کار در قالب یک کد رهگیری (Tracker Code) ارائه می دهد.

با عنایت به موارد فوق الذکر، سرویس های مختلف تحلیل داده کاربران در سایت ها، گزارشات مختلفی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهند؛ سرویس وب متریک سعی دارد تا با شناسایی تمامی تحلیل های مورد نیاز کسب و کارهای آنلاین نسبت به تجمیع آنها و ارائه به صورت یکپارچه به صاحبان کسب و کارهای آنلاین اقدام نماید.