مقایسه خدمات آنالیتیکس با وب متریک

گوگل بعنوان غول تکنولوژی در دنیا محصول آنالیتیکس را برای مدیریت کسب و کارهای آنلاین ارائه نموده است. در این راستا، سرویس وب متریک ضمن ارائه تحلیل رفتار کاربران، سعی در تکمیل نیازهای کسب و کارهای ایرانی دارد.

مقایسه خدمات گوگل آنالیتیکس و وب متریک

با افزایش رقابت در کسب سهم ترافیک، فروش و سود بیشتر در اینترنت در بین سایت های اینترنتی، استفاده از انواع سرویس های تحلیلی برای اندازه گیری میزان کیفیت کاربران ورودی و بهبود اثربخشی بازاریابی اینترنتی از دغدغه های اصلی هر کسب و کار آنلاین بشمار می رود. در این بین، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) بعنوان اولین و معتبرترین سرویس تحلیل رفتار کاربران در دنیا، بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده و اکثر کسب و کارهای آنلاین در حال استفاده از خدمات این ابزار می باشند. در این مقاله، تیم محتوای وب متریک سعی دارد تا با بررسی خدمات این سرویس و مقایسه آن با وب متریک به شما عزیزان در انتخاب ابزار تحلیلی مناسب کسب و کار خود یاری رساند.

معرفی سرویس گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس سرویسی رایگان در مدیریت اطلاعات کاربران وب سایت ها است، به طوری که فعالیت های کاربران روی سایت شما را مانیتور و گزارش می نماید.

معرفی سرویس وب متریک

وب متریک سرویسی جهت تحلیل سفر کاربران در وب سایت ها می باشد، به طوری که نه تنها تک تک فعالیت های کاربران را مانیتور و گزارش می نماید، بلکه ارتباط بین فعالیت های هر کاربر را رصد نموده و با ابزارهای مرتبط امکان تحلیل حرکت یک کاربر مشخص را در سایت شما فراهم می آورد.

مقایسه سرویس گوگل آنالیتکس و وب متریک

هماهنگونه که از تعاریف بالا مشخص است، هر دو سرویس گوگل آنالیتیکس و وب متریک به تحلیل رفتار کاربران آنلاین می پردازند، با این تفاوت که سرویس گوگل آنالیتیکس صرفاً روی یک فعالیت کاربر تمرکز دارد، در صورتی که سرویس وب متریک نه تنها تک تک فعالیت های کاربر را رصد می کند بلکه ارتباط بین این فعالیت ها را نیز استخراج و به صاحب کسب و کار ارائه می نماید.

 ارائه سرویس تحلیل ترافیک توسط وب متریک همانند گوگل آنالیتیکس
ارائه سرویس تحلیل ترافیک توسط وب متریک همانند گوگل آنالیتیکس

با توجه به مطالب بالا، قابلیت های سرویس وب متریک نسبت به گوگل آنالیتیکس به شرح زیر می باشد:

مزیت های سرویس وب متریک نسبت به آنالیتیکس رایگان
مزیت های سرویس وب متریک نسبت به آنالیتیکس رایگان

با مروری بر نحوه تحلیل ارائه شده در سرویس وب متریک، می توان تمایز این سرویس را نسبت به گوگل آنالیتیکس رایگان به شرح ذیل عنوان نمود:

تمایز سرویس وب متریک نسبت به آنالیتیکس رایگان
تمایز سرویس وب متریک نسبت به آنالیتیکس رایگان

با احترام به شرکت گوگل بعنوان غول تکنولوژی دنیا و با توجه به اینکه صاحبان کسب و کار در ایران، نسخه رایگان سرویس گوگل آنالیتیکس را برای تحلیل رفتار کاربران استفاده می کنند، سرویس وب متریک سعی دارد تا با شناسایی تمام نیازها در بازاریابی اینترنتی نسبت به ایجاد بستر لازم برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در ایران اقدام نماید. در این راستا، تیم وب متریک با مطالعات و تحقیقات وسیع در حوزه بازاریابی در حال توسعه ابزارهای جدید جهت شفافیت و سهولت در بازاریابی دیجیتال در ایران می باشد.