هفت روش برای بهبود نرخ تبدیل کاربران به مشتریان سایت | تحلیل با وب متریک

مهمترین فاکتور در پایش و بهبود کسب و کار شما کدام است؟ قطعا موثرترین فاکتور مربوط به میزان سود آوری و فروش شما می باشد که مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با نرخ تبدیل می باشد.

زمانی که فهمیدید نرخ تبدیل شما از میانگین دیگر کسب و کارها پایینتر است چه می‌کنید؟ تیم وب متریک هفت نکته برای ارتقا میانگین نرخ موصوف را به شرح ذیل تقدیم می کند:

conversion-rate-optimization-principles
بهبود نرخ تبدیل کاربران به مشتریان سایت

7 روش برای بهبود و ارتقاء نرخ تبدیل (Conversion Rate)

1. به آدرس ایمیل اکتفا کنید

مخصوصا در اصناف B2B، فرم‌های اطلاعات عموما آیتم های زیادی دارند به طوری که کاربران برای ادامه فعالیت در سایت منصرف می کنند. زمانی که کاربر با اطلاعات زیادی که باید در اختیار شما قرار دهد رو به رو می‌شود ( آن هم زمان کمی بعد از آشنایی با شرکتتان) کاملا طبیعی است که تمایلی به دادن نام کامل، شماره تلفن، آدرس، درآمد سالانه یا بقیه جزئیات نداشته باشد. با این حال هنوز تعدادی از شرکت‌ها تمام این اطلاعات را درخواست می‌کنند. باید بدانید که حتی در کسب و کارهای B2C، بیشتر شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات درخواستی را به حداقل ممکن، یعنی آدرس ایمیل کاهش دهند. این کار به حفظ علاقه کاربر و تکمیل فرم ثبت‌نام کمک می‌کند.

2. مشتری را متقاعد کنید

پیشنهادهای صفحه فرود را کم کنید. هنوز هم تعداد زیادی آگهی تبلیغاتی در صفحات فرود در برخی سایت ها وجود دارد. سایت‌هایی که برای «به خبرنامه ما بپیوندید» یا «کتاب الکترونیکی دریافت کنید» تقاضای ایمیل یا سایر اطلاعات خصوصی را دارند. مردم نمی‌خواهند به خبرنامه‌های شما ملحق شوند. کاربران فقط منفعت را می‌خواهند و دوست ندارند بخاطر دریافت آن در ابتدا چیزی افشا کنند.

بیشتر سعی کنید تا حدی از پیشنهادهایی مانند «امتحانش مجانی است!» یا «مشاوره رایگان» استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از افرادی که این کار را عملی کرده‌اند درس بگیرید. مسلما بیمه هیجان‌انگیزترین کسب و کار نیست، اما شرکت Geico کاری کرد تا پیشنهاداتش گیرا و مختصر باشند. هر 15 دقیقه، ٪15 درصد پس‌انداز کنید!!!! سایر شرکت‌های بیمه هم ممکن است بتوانند پیشنهاد مشابهی بدهند، اما این شرکت سالهاست که خود را با این شعار در ذهن مخاطب ثبت کرده‌ است. یا به طور مثال شرکت Dollar Shave با استفاده از انواع ویدیوها، سرویس استاندارد تحویل تیغ اصلاح را به یک مورد مفرح، مردانه و طنز تبدیل کرد. شرکت Apple کامپیوتر را از وسیله‌ای که نماد ابزار حسابداری و کار اداری بود به وسیله ایی برای انجام کارهای روزمره تبدیل کرد. پس باید احساس، منفعت و مزاح و شوخی را به پیام های خود اضافه کنید تا نرخ تبدیل خود را بتوانید ارتقا دهید.

3. تجربه بهتری بسازید

تجربه کاربر از صفحه‌ای که انتظار دارید در آن تبدیل به مشتری شما شوند، اثری مهم بر نرخ تبدیل  دارد. اگر فرم‌های شما راحت نیستند و کاربر مجبور است زمان زیادی را به فکر کردن درباره حرکت بعدی بگذراند، احتمالا بیشتر از تبدیل شدن، احساس گزافه‌گویی و گیر افتادن به آنها دست دهد.  تجربه کاربران از سایت شما، تکنولوژی را هم شامل می‌شود. اگر وب سایت شما دیر بارگذاری می‌شود، کاربر قبل از مشاهده محتوا آن را ترک می‌کنند.

4. برازنده مخاطب رفتار کنید

پایش مراحل سفر یک کاربر در سایت و اپلیکیشن به توجهی اساسی نیاز دارد. اگر برند یا محصول شما جدید می باشد، باید بر روی مزیت های محصول تمرکز کنید. و اگر محصولی ارائه می‌شود که از قبل  در کسب و کارتان بوده است،  زمان تاکید بر نام برند شما می باشد. تفاوت بین این دو سبک، احساسات متفاوتی را ایجاد می‌کند و متناسب با هدف کاربر از جستجو طراحی می‌شود. اگر مراحل این سفر را به طرزی نامناسب طراحی کنید، نرخ تبدیل نهایی از ایده‌آلتان کمتر خواهد بود. زمانی که عنوان شما یا بخش بزرگی از پیام چیزی می‌گوید که آنها نمی‌شناسند یا نیازی ندارند، انتظار نمی‌رود که سریع پیشنهادتان را بپذیرند.

5. به تایید و تشویق مشتریان خود بها دهید

تایید اجتماعی اصطلاحی هست که این روزها همه جا پیدا می‌شود. ممکن است فکر کنید استفاده از تایید اجتماعی زیادی واضح است، اما احساس جمعی همیشه با عمل جمعی مطابق نیست. شرکت‌های زیادی وجود دارند که از اهمیت تایید اجتماعی باخبرند، اما از این روش مهم در آگهی‌های تبلیغاتی یا وب سایت خود بهره نمی برند. اضافه کردن تایید اجتماعی به صفحه فرود هفت خوان رستم نیست. کافی است نقل قول یک حرفه‌ای، توصیف مشتری، انتشارات معتبر یا شرکتی که با آن همکاری داشتید، جایزه‌ای که برده‌اید یا حتی میانگین نرخ تبدیل را (مثلا مشتریانی که خرید کرده‌اند) را نمایش دهید. هر تایید اجتماعی می‌تواند مردم را به تبدیل شدن در سایت شما تشویق کند.

6. چوب جادو به دست بگیرید

به جای یک آگهی تبلیغاتی سنتی که از موضوعات مختلفی حرف می‌زند، یک جادوگر تجربه را برای کاربر شخصی‌سازی می‌کند. او به وسیله سوال‌های مناسبی که می‌پرسد و جواب کاربران، بهترین راه حل را پیشنهاد می‌دهد. اگر  از چوب جادو استفاده کنید فرآیند تبدیل را به یک بازی مفرح برای کاربرتغییر می دهد. این روش می‌تواند با پیشنهاد یک پادکست یا جواب به سوال‌های رایج انجام شود. مثلا در صنعت تناسب اندام، می‌توانید بر اساس سن، سبک زندگی و درصد چربی بدن فرد، رژیم و تمرین‌ مناسب را به او ارائه کنید.

7. تست A/B: روشی هوشمند برای بهبود

معمولا اولین صفحه فرود آزمایشی شما قرار نیست بهترین نرخ تبدیل را به ارمغان بیاورد. این امر طبیعی و قابل انتظار است. شما باید بفهمید که بخش بزرگی از فرآیند ارتقا نرخ تبدیل، طی ده‌ها آزمایش روی ارتقا صفحه فرود و تمرکز در کیفیت آگهی‌ها به دست می‌آید. اشتباهی که معمولا اتفاق می‌افتد بی‌توجهی به صفحات فرود فعلی و پرداختن به اولویت‌های دیگر است. آزمایش های مکرر به شما امکان بهبود تبدیل‌های صفحه را خواهد داد.

نظرات بسته شده است.