9 شاخص تاثیرگذار برای پایش افزایش بازدید سایت | تحلیل با وب متریک

افزایش بازدید سایت، از خواسته های غیر قابل انکار برای شرکت ها می باشد. به عبارتی با افزایش بازدید وب سایت می توان به موفقیت در کسب کار نزدیک شد. اما برای رسیدن به این منظور باید چه اقداماتی کرد؟ طراحی سایت و توجه به برخی متریک ها از جمله مهم ترین عوامل افزایش بازدید سایت می باشد. اما چگونه؟ در ادامه به تشریح  9 متریک برای افزایش 100% بازدید سایت خواهیم پرداخت که توصیه تیم وب متریک این است که هنگام تحلیل نتایج بازاریابی خود فراموش نکنید.

داشتنِ گزارش و تحلیل کردن، بخش حیاتی و مهمی در رشدِ موفقیت آمیزِ یک شرکت می باشد. تامل کردن روی این متریک ها باعث می شود شکاف های استراتژی خود، عواملی که باعث بهبود می شوند، تاکتیک هایی که به خوبی کار کرده اند و باید روی آن ها سرمایه گذاری کنید را شناسایی کنید. اما متریک های شما نمی تواند به شما کمک کند مگر اینکه بدانید به چه اطلاعاتی برای کنترل و سنجش کسب و کار خود نیاز دارید. تعریف شما از متریک های افزایش بازدید سایت می تواند با تعریف دیگران متفاوت باشد. بنابراین شما باید متریک های بازاریابی مرتبط با کسب و کار خودتان را شناسایی کنید و روش هایی برای سنجش داده های خود بیابید.

website-traffic-analysis
9 شاخص مهم در تحلیل رشد ترافیک سایت (Traffic Growth)

شاخص های مهم در پایش افزایش بازدید سایت (Traffic Growth)

1.میزان ترافیک در سیمیلاروب (Similarweb)

همزمان با رشد کسب و کار و حضور آنلاین شما، یکی از متریک هایی که به افزایش بازدید سایت کمک می کند، میزان ترافیک نشان داده شده در سایت سیمیلاروب می باشد. این شاخص یک متریک است که به عملکرد سایت شما نسبت به سایت های دیگر امتیاز می دهد. میزان ترافیک در سایت شما به نسبت رقبای شما میزان سهم بازار شما و کیفیت خدمات شما را نشان خواهد داد.

2.تعداد بک لینک ها به سایت شما

از دیگر متریک های افزایش بازدید سایت، که به شما در کنترل و سنجشِ قدرتِ آنلاین بودن خود کمک می کند، تعدا سایت های بک لینک می باشد. بک لینک ها بخش حیاتی از استراتژی سئو هستند. موتورهای جستجو معمولا به سایت هایی که تنوع  بیشتری و پرتفولیوی بزرگ تری از بک لینک ها دارند رتبه ی بالایی می دهند. بنابراین با نظارت بر تعداد بک لینک ها و کنترل آن ها می توانید سبب ِ بهبود رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو شوید. همچنین می توانید متوجه شوید تا چه اندازه در افزایش بازدید سایت خود و بهبود سئو موفق هستید. برای تحلیل رفتار یک بک لینک می توانید از ابزار های آنالیز لینک مثل ahrefs و Moz استفاده کنید. گزارش ها به شما تعدادِ بک لینک های سایت شما و میزان کیفیت هر یک از بک لینک ها را نشان خواهد داد.

3.تعداد بک لینک های رقبا

پرتفولیوی بک لینک، به شما اطلاعات مهمی را درباره متریک رشد یافته شما و رقبای شما به اشتراک می گذارد. شما می خواهید تعداد و قدرت بک لینک هایتان مطابق یا بهتر از رقبایتان باشد. بنابراین داشتنِ اطلاعات از بک لینک های رقبایتان نیز برای سنجش و کنترل اهمیت دارد. از این رو، برای یافتن اطلاعات از بک لینک های رقبایتان در سایت ahrefs استفاده کنید. می توانید ده سایت از رقبای خود را وارد کنید و گزارشی از بک لینک هایشان دریافت کنید و با اطلاعات به دست آمده، می توانید بک لینک های خود را با بک لینک های رقبا، به منظور نحوه ی سنجش برند ها و سایت های مشابه، مقایسه کنید.

این اطلاعات از مهم ترین متریک های افزایش بازدید سایت برای مبتدیان نیز می باشد و به شما کمک می کند روی عملکرد خود کنترل داشته باشید و برای موفقیت های بیشتر برنامه ریزی کنید. این تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند از بک لینک هایی که در سایت های شما و سایت رقبای شما به صورت مشترک وجود دارند آگاه شوید و به منظور افزایش بازدید وب سایت، برای برگشتن بک لینک ها به سایت خود برنامه ریزی کنید.

  4.چگالی کلمه کلیدی بازار هدف

یکی دیگر از متریک هایی که سبب افزایش بازدید سایت می شود، سهم از بازار چگالی کلمه ی کلیدی (Competition) بازار هدف شما می باشد. چگالی کلمه کلیدی متریکی است که درصد جستجوی یک کلمه ی کلیدی خاصی برای دامین مشخص نشان می دهد. به عنوان مثال در سایت موسسه کانتنت مارکتینگ کلمه ی کلیدی «Content Marketing» به میزان 52.48%  نسبت به دیگر کلمات کلیدی، جستجو شده است. بنابراین طراحی سایت مناسب و جستجوی کلمه ی کلیدیِ شما، با قدرتِ شما روی موضوع خاصی در صنعتتان رابطه مستقیمی دارد.

چگونه آمار افراد حاضر در سایت شما سبب افزایش بازدید سایت می شود؟

متریک های معروف جهت افزایش بازدید سایت، شامل متریک هایی به منظور سرگرم کردن و درگیر کردن بازدید کنندگان در سایت هستند. این دسته از متریک ها را به لیستی از بهترین متریک های درگیر کننده، برای سنجش میزان علاقه کاربران و بازدید کنندگان در سایت، تحلیل و بررسی می کنیم. شما می توانید میزان علاقه ی حاضرین در سایت خود را از طریق متریک هایی به شرح ذیل ارزیابی کنید:

5.تعداد مراجعه به ازای هر بازدید کننده

6.صفحه های دیده شده به ازای هر بازدید کننده

7.مراجعات ماهیانه به ازای هر بازدید کننده

8.مدت زمان حضور در سایت به صورت روزانه

9.میزان ترک سایت بدون فعالیت (Bounce-Rate)

هر کدام از این متریک ها یک فهم و دانش در مورد چگونگی همراهی بازدید کننده ها با سایت شما را به شما  نشان می دهد. اگر آن ها صفحه های زیادی را نگاه می کنند و به طور مرتب به سایت شما بر می گردند، این نشان دهنده این است که شما کار خودتان را دارید درست انجام می دهید. اما اگر آن ها سایت شما را ترک می کنند و یا مدت زمان زیادی در سایت باقی نمی مانند و یا صفحه های خیلی کمی را بازدید می کنند، یعنی بازدید کنندگان، درگیر و علاقه مند به سایت نیستند.

کنترل و سنجش به منظور افزایش بازدید سایت با وب متریک

سایت وب متریک برای افزایش بازدید سایت بهترین راه حل ها را به شما ارائه می دهد به طوری که هیچ کدام از نمونه های داخلی مثل وبگذر(webgozar) و حتی خارجی به صورت تجمیع شده نمی توانند گزارشات با ارزش را به شما ارائه دهند. با مراجعه به سایت webmetric.ir می توانید تمام متریک های یاد شده را به راحتی برای افزایش بازدید سایت کنترل و اعمال کنید. با استفاده از سایت وب متریک به محض در نظر گرفتن متریک های یاد شده می توانید شاهد رشد عظیمی در افزایش بازدید سایت خود باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید