مدیریت بودجه گوگل ادز با وب متریک


google-ads-mobile

در هر ثانیه 2.300.000 جستجو در گوگل انجام می گیرد که در اغلب صفحات نتایج گوگل، تبلیغات وجود دارد. لذا، گوگل ادز (Google Ads) بستری مناسب جهت دریافت ترافیک کاربران با کیفیت و مرتبط با محصولات و خدمات سایت شما می باشد. در واقع گوگل ادوردز (Google adwords) که نام قدیمی گوگل ادز است یک حراج می باشد که کالای به حراج گذاشته شده “کلمات” می باشند و وبسایت ها هم بر اساس قیمت گذاری شان در صف خرید آن کلمات جهت نمایش در صفحات نتایج گوگل هستند. بر این اساس، گوگل ادز بزرگترین شبکه تبلیغات برای سایت ها است که البته در صورت تنظیمات صحیح می تواند کاربران 100% هدفمند برای سایت آورده و سودآوری کسب و کار آنلاین را بهبود بخشد.

هزینه ها در گوگل ادز

صاحبان کسب و کار آنلاین ایرانی برای بهره گیری از مزیت گوگل ادز می بایست هزینه بر پایه ارزهای خارجی پرداخت نمایند؛ لذا در ایران پرداخت هزینه حتی بر اساس کلیک انجام شده، حاشیه سود خرید انجام شده توسط مشتری آنلاین را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در این راستا، کاربران ورودی از طریق کمپین های گوگل ادز، می بایست به صورت حداکثری اهداف مدنظر کسب و کار را تامین نمایند؛ وگرنه با سربار هزینه ایی که ایجاد می کنند، نه تنها سودآوری برای سایت به همراه نخواهند داشت، بلکه منشاء ضرر جبران ناپذیر برای کسب و کار آنلاین خواهند شد.

گوگل ادز چه چیزی کم دارد!

برای ساخت کمپین ها و مدیریت آنها، گوگل ادز یک پنل مدیریت کمپین ها در اختیار کاربران خود قرار می دهد که بدین وسیله می توان در ابتدا کلمات مرتبط با کسب و کار آنلاین (Keyword-Planner) را یافت و نسبت به قیمت گذاری هر کلمه اقدام نمود و در نهایت تعداد و هزینه کاربران ورودی به ازای هر کلمه را به صفحه مورد نظر سایت مشاهده کرد. اما این پنل چه کمبودی دارد که صاحب کسب و کار آنلاین بایستی حتما داشته باشد؟

پنل گوگل ادز فقط امکان پایش کاربران ورودی را می دهد، ولی هیچگونه تحلیلی در خصوص اینکه این کاربران پس از ورود به سایت نسبت به هدف مدنظر کسب و کار مثل خرید، ثبت نام و یا بازدید یک محصول یا خدمت اقدام کرده اند یا خیر، گزارشی ارائه نمی دهد!!!

وب متریک، سرویس تکمیل کننده گوگل ادز

با توجه به موارد فوق الذکر، سرویسی می بایست کاربران ورودی از طریق گوگل ادز را شناسایی و حرکت کاربران را داخل سایت تا رسیدن به نقطه هدف مورد نظر رهگیری نماید تا در صورت اینکه کاربران مذکور تبدیل به مشتریان سایت نشوند، سریعاً نسبت به توقف کمپین گوگل ادز اقدام و تدابیر لازم جهت تصحیح تنظیمات در آن اعمال گردد. در این راستا، سرویس وب متریک از طریق ابزار کمپین 360 امکان رصد کمپین های گوگل ادز را فراهم آورده و بدین وسیله کسب و کارهای آنلاین به راحتی می توانند پس از شروع کمپین های گوگل ادز خود، حرکت کاربران ورودی از شبکه تبلیغاتی گوگل را رصد نمایند و ضمن جلوگیری از هدر رفت بودجه کمپین، نسبت به بهینه کردن نرخ تبدیل مشتریان سایت اقدام کنند.

برای این منظور، صاحبان کسب و کارهای آنلاین می توانند پس از اتصال سایت خود به سرویس وب متریک، نسبت به ارجاع به منوی امکانات ویژه پنل وب متریک اقدام و ضمن ساخت کمپین و دریافت شناسه رهگیری (UTM) برای کمپین های مختلف در گوگل ادز، هر شناسه را به صورت جداگانه در پنل وب متریک به صورت لحظه ایی رهگیری نمایند.

نحوه اتصال کمپین 360 به گوگل ادز

  1. ورود به پنل وب متریک؛
  2. ورود به منوی ویژه؛
  3. ورود به منوی کمپین 360؛
  4. ورود به منوی ساخت کمپین 360؛
  5. ساخت کمپینی با نام “کمپین های گوگل ادز” و دریافت شناسه رهگیری (UTM) برای هر کدام از تبلیغ ها در گوگل ادز؛ (از این شناسه رهگیری می بایست برای ساخت تبلیغات خود در پنل گوگل ادز استفاده نمائید)
  6. ساخت قیف بازاریابی لحظه ایی مبتنی بر حرکت مورد انتظار کاربران ورودی از گوگل ادز؛
  7. ساخت گزارش حرارتی برای صفحه فرود مورد نظر؛

پس از ساخت تبلیغات خود در گوگل ادز، با مراجعه به منوی رهگیری لحظه ایی کمپین در پنل وب متریک، می توانید ضمن دریافت ریز اطلاعات ترافیک از گوگل ادز، به صورت آنلاین حرکت کاربران ورودی را از طریق قیف فروش و گزارش حرارتی مشاهده نمائید.

سوالات متداول

  1. گوگل ادز چگونه به کسب و کار آنلاین کمک می کند؟ گوگل ادز شبکه تبلیغاتی گوگل می باشد که بر اساس نیازهای کاربران که جستجو می نمایند سایت هایی که کلمات مرتبط را خرید کرده باشند نمایش می دهد؛ لذا فروش سایت ها را افزایش می دهد و سودآوری آنها را بیشینه می کند.
  2. چگونه در ایران از گوگل ادز استفاده کنیم؟ سرویس گوگل ادز برای ایرانیان بسته می باشد و سایت های ایرانی می بایست از طریق واسط هایی که در ایران فعالیت می کنند نسبت به خرید تبلیغات روی کلمات مورد نظر خود اقدام کنند که پرداخت های بر اساس ارزهای خارجی همچون دلار امریکا، لیر ترکیه و دیگر ارزها می بایست توسط صاحبان کسب و کار اینترنتی پرداخت شود.
  3. آیا گوگل ادز به تنهایی باعث موفقیت سایتها می شوند؟ خیر، گوگل ادز فقط کاربران هدف را به سایت وارد می کنند، ولی اینکه این کاربران به درستی توسط گوگل بعنوان مشتری هدف سایت انتخاب شده اند را گوگل ادز نمی تواند بررسی و اصلاح نماید. سرویس وب متریک با ابزار کمپین 360 خود امکان رهگیری حرکت کاربران ورودی از گوگل ادز را توسط قیف فروش و گزارش حرارتی فراهم می آورد و بدین وسیله می توان تنظیمات گوگل ادز را بهینه کرد.
  4. چالش اساسی گوگل ادز چیست؟ عدم امکان مدیریت هزینه به صورت هدفمند جهت تبدیل کاربران ورودی به مشتریان وبسایت که موجب هدر رفت بودجه مصرفی شده و سودآوری سایت را تحت تاثیر خود کاهش می دهد.
  5. سرویس وب متریک چه کمکی به گوگل ادز می کند؟ وب متریک امکان رهگیری کاربران ورودی از گوگل ادز را فراهم می آورد تا بدین وسیله در صورتی که کلمات خریداری شده از گوگل ادز منجر به تبدیل کاربران به مشتریان سایت نشوند از لیست کلمات خریداری شده در گوگل ادز حذف گردند و از کلماتی که به سودآوری سایت کمک می کنند استفاده گردد.