نرخ فعالسازی (Activation Rate) چیست؟

میزان تعامل و علاقه مندی کاربران سایت شما را اندازه گیری می‌کند.

نرخ فعال‌سازی یا Activation Rate میزان تعامل و علاقه مندی کاربران سایت شما را اندازه گیری می‌کند.

محاسبه‌ی نرخ فعال‌سازی می‌تواند برحسب هر فعالیتی باشد که در آینده موجب بازگشت دوباره‌ی کاربر به سایت شما می‌شود.

این فعالیت بسته به وب‌سایت شما می‌تواند به طرق مختلفی مثل تعداد کلیک‌ها ،مدت زمان ماندگاری در وب‌سایت، تعداد بازدید از صفحات، تعداد اشتراک در خبرنامه و… اندازه‌گیری شود.

روش محاسبه نرخ فعال‌سازی

برای محاسبه‌ی نرخ فعال‌سازی، باید در ابتدا مشخص کنید کدام فعالیت کاربران را معیار فعال‌سازی قرار داده‌اید؛ به عنوان مثال می‌توانید تعداد کلیک‌های انجام شده بر روی یک دکمه‌ی خاص در سایت خود را معیار قرار دهید. در قدم بعدی باید برای محاسبه‌ی نرخ فعال‌سازی این تعداد را بر تعداد کل سشن‌(Session) یا نشست‌ها تقسیم کنید.

روش محاسبه نرخ فعال‌سازی
روش محاسبه نرخ فعال‌سازی

نکات قابل توجه درباره‌ی نرخ فعال‌سازی (Activation Rate)

  1. نرخ فعال‌سازی شاخص بسیار مهمی برای استارت آپ هاست؛ زیرا نشان می‌دهد چه درصدی از کاربران واقعا به کسب و کار شما علاقه مند شده و در آینده نیز به شما مراجعه خواهند کرد.
  2. نرخ فعال‌سازی معیار مناسبی برای بررسی دلپذیر بودن تجربه‌ی کاربری برای کاربران جدید است.
  3. با بررسی روند تغییرات نرخ فعال‌سازی می‌توانید متوجه شوید که دارید به جذب کاربران مناسب و علاقه مندی می‌پردازید یا خیر.
  4. توجه کنید که در صورتی که تعداد کل Session های سایت شما عدد کوچکی باشد، به علت کوچک بودن جامعه‌ی آماری نمی‌توان اعتماد چندانی به نرخ فعال‌سازی محاسبه شده کرد.

 

نظرات بسته شده است.