متوسط ارزش خرید (Average Purchase Value) چیست؟

مبلغ متوسطی است که در هر یک فروش، عاید می‌شود.

شاخص متوسط ارزش خرید یا Average Purchase Value ، مبلغ متوسطی است که در هر یک فروش، عاید می‌شود.

توجه کنید که شما می‌توانید این شاخص را بر اساس مبلغ نهایی قرارداد فروش و یا مبلغ تمدید آن که می‌تواند سالانه ،ماهانه و یا حتی روزانه باشد محاسبه نمایید.

نحوه‌ی محاسبه‌ی این شاخص برای هر کسب و کار، کاملا وابسته به مدل و مدت متوسط قرارداد‌های فروش آن کسب و کار است.

روش محاسبه‌ی شاخص متوسط ارزش خرید

روش محاسبه‌ی متوسط ارزش خرید به این صورت است که مجموع مبلغ فروش حاصل شده در یک دوره‌ی زمانی بر تعداد کل سفارش‌های آن بازه‌ی زمانی تقسیم می‌شود.

 

متوسط ارزش هر خرید
متوسط ارزش هر خرید

نکات مهم در مورد شاخص متوسط ارزش خرید

  1. با استفاده از این شاخص می‌توانید روند تغییرات مقدار متوسط خرید مشتریان جدید را دنبال کنید.
  2. می‌توانید مقدار فشاری را که به دلیل لزوم قیمت گذاری رقابتی به شما وارد می‌شود با این شاخص ارزیابی کنید.
  3. تحلیل شاخص ارزش متوسط خرید به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعداد فروشی را که برای رسیدن به سود مورد نظر خود نیاز دارید محاسبه نمایید.

 

 

نظرات بسته شده است.