دوره بازگشت هزینه جذب هر مشتری (CAC Payback Period) چیست؟

مدت زمانی است که طول می‌کشد تا سرمایه‌ای که برای جذب مشتری‌هایتان خرج کرده‌اید به شما بازگردد.

دوره بازگشت هزینه جذب هر مشتری یا CAC Payback Period مدت زمانی است که طول می‌کشد تا سرمایه‌ای که برای جذب مشتری‌ها خرج کرده‌اید به شما بازگردد.

روش محاسبه دوره بازگشت هزینه‌ جذب هر مشتری

جهت محاسبه‌ی دوره بازگشت هزینه جذب هر مشتری باید سه شاخص دیگر را در دسترس داشته باشیم:

هزینه جذب هر مشتری (CAC)، متوسط ارزش خرید هر حساب کاربری و حاشیه ناخالص سود.

به این منظور هزینه جذب هر مشتری را بر حاصل ضرب حاشیه ناخالص سود در متوسط ارزش هر خرید تقسیم می‌کنیم.

روش محاسبه دوره بازگشت هزینه‌ جذب هر مشتری
روش محاسبه دوره بازگشت هزینه‌ جذب هر مشتری

نکات مهم درباره‌ی شاخص دوره بازگشت هزینه‌ جذب هر مشتری (CAC Payback Time)

  1. دوره بازگشت هزینه‌ جذب هر مشتری به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ و مدت زمان مورد نیازتان را برای رسیدن به سوددهی تخمین بزنید. هر چه قدر این مدت زمان کمتر باشد، مدت زمان رسیدن به سوددهی برای شما کوتاه تر است و همچنین در صورت ریزش مشتریان،ضرر کمتری به شما تحمیل می‌شود.
  2. مانند بسیاری ازشاخص‌ها، دوره بازگشت هزینه‌ جذب هر مشتری نیز باید در کنار شاخص‌های دیگر مانند شاخص ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value) بررسی شود تا بتوان نتیجه گیری مناسبی از تحلیل به دست آورد.

 

 

 

نظرات بسته شده است.