بررسی کلیکهای کاربران چه کمکی به کسب و کار شما میکند؟

احتمالاً نمیتوان هیچ صاحب کسب و کار دیجیتالی را یافت که دانستن جزئیات فعالیت کاربران سایت برایش جذابیتی نداشته باشد. یکی از بهترین اقداماتی که میتوان برای درک این جزئیات انجام داد، بررسی تعداد و محل وقوع کلیک آنها در صفحات مختلف وب سایت است. این آمار، به شما کمک میکند تا بخشهایی از سایت را که کاربران بیشتری روی آن کلیک کردهاند یافته و در راستای بهبود تجربهی کاربران سایت خود و در نهایت تبدیل تعداد بیشتری از آن ها به مشتریان واقعی کسب و کار خود استفاده نمایید.. همواره این اصل را به خاطر داشته باشید که:
کاربران بر روی چیزی کلیک میکنند که به آن علاقه و نیاز داشته باشند.
اهمیت گزارش کلیکها در کسب و کار اینترنتی
برای دست یافتن به درکی مناسب از رفتار کاربران، یکی از ساده ترین راههای موجود، نگاه کردن به آمار تعداد و محل کلیک هاست. در برخی از اوقات، به جای سردرگم شدن میان ده ها شاخص تخصصی تحلیل وب، میتوان به سادگی و با تحلیل آمار کلیکها به نتایج ارزشمندی در مورد رفتار کاربران دست یافت.
دلایل بسیاری را میتوان بیان کرد که چرا یک صاحب کسب و کار اینترنتی علاقه مند به گزارش تعداد و محل کلیک ها است. این دلایل میتواند از بررسی بازدهی یک بنر دعوت به خرید محصول تا اندازه گیری میزان محبوبیت لینکهای سایت باشد. در این جا به تعدادی از این دلایل به اختصار اشاره مینماییم:
-
شناخت لینک هایی با بیشترین کلیک
کاربران بر روی لینکهایی کلیک میکنند که بیشتر جذب آنها شده و یا نیاز بیشتری به محتوای آن لینک داشته باشند. با شناخت لینکهای پر کلیک سایت خود که نشان دهندهی سلیقه و نیاز اغلب کاربران سایت است، میتوانید استراتژی دقیقتری برای بازاریابی و بهبود سایت خود تنظیم نموده و با سرعت و تمرکز بیشتری به سوی اهداف خود حرکت کنید.
-
شناسایی لینکهای کمتر کلیک شده
با بررسی آمار کلیکها، میتوانید لینک هایی را کشف کنید که به تعداد مورد انتظار، بر رویشان کلیک نمیشود. پس از پیدا نمودن این لینکها، میتوانید با انجام تحلیلی مناسب، به علت وجود این نارساییها پی برده و با رفع آن، به بازدهی بالاتری در کسب و کار اینترنتی خود برسید. به عنوان مثال، ممکن است عنوان یک مطلب به اندازهی کافی مناسب نبوده و باعث شود کاربران سایت به میزان مورد انتظار شما بر روی لینک آن مطلب کلیک نکنند.
-
تحلیل فراخوان به عمل (CTA) های سایت
Call To Action (به اختصار CTA) یا فراخوان به عمل، به طور خلاصه دکمه، بنر یا هر المان مشابهی است که در قسمتی از وب سایت قرار میگیرد و کاربر را به انجام یک عمل دعوت و تشویق میکند. به عنوان مثال، دکمهای که در انتهای یک مقاله از مزایای محصول شما قرار میگیرد و کاربران را به خرید آن محصول دعوت مینمایید، یک Call To Action محسوب میگردد. شما با بررسی آمار کلیکهای سایت، میتوانید به میزان تاثیرگذاری این CTA ها به خوبی پی ببرید و در جهت بهبود آنها گام بردارید.
جمع بندی
بررسی آمار تعداد و محل کلیک ها یکی از بهترین و کم دردسرترین اقداماتی است که میتوان برای پی بردن به سلیقهی کاربران سایت انجام داد. شما میتوانید به این منظور، از یک ابزار تحلیل وب سایت مانند گوگل آنالیتیکس که قابلیت نمایش تعداد و محل کلیکها را دارد استفاده نمایید.متاسفانه ابزار تحلیل وب سایت گوگل امروزه به حدی دچار پیچیدگی شده است که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دیگر توانایی استفاده از آن را ندارند. یکی دیگر از این ابزارها وب متریک نام دارد که میتوانید به سهولت تمام و به صورت رایگان، کلیکهای تمام لینکها، بنرها،دکمه ها و حتی المانهای استاتیک سایت خود را در آن مشاهده نموده و با تحلیل این گزارش، به سلیقهی واقعی کاربران سایت خود پی برده و از آن در راستای افزایش بازدهی بازاریابی کسب و کار خود استفاده نمایید.
با استفاده از ابزار تحلیل سایت وب متریک، به صورت رایگان گزارش کلیک های سایت خود را مشاهده نمایید.
نظرات بسته شده است.