شناسایی ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) کاربران چه اهمیتی دارد؟

اگر یک کامپیوتر پر زرق و برق و یک مودم داشته باشید اما مشترک یک شرکت ارائه دهنده اینترنت نباشید، کامپیوتر و مودم شما نمیتوانند هیچ کمکی به شما برای اتصال به اینترنت نمایند. به عبارت دیگر، شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت، دروازهی ورود افراد به دنیای اینترنت هستند. به عنوان مثال، کاربری که از یک فروشگاه اینترنتی بازدید میکند و کالای مورد نیاز خود را از آن سایت میخرد، به طور مستقیم با سرور آن سایت در ارتباط نیست و سرورها و کامپیوترهای مختلفی در مسیر ارتباط او با سایت مورد نظر به عنوان واسطه قرار گرفتهاند. بخش مهمی از این مسیر ارتباطی، تجهیزات شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت است.
ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP ، شرکتی است که دسترسی مشتریان خود را به شبکهی جهانی اینترنت امکان پذیر میکند.
کاربران اینترنت، مشترک شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی متفاوتی هستند. در واقع میتوان گفت که تعداد این شرکتها تا حدی زیاد است که نمیتوان آمار دقیقی از تعداد آنها در جهان ارائه داد؛ در سایت Nationsencyclopedia میتوانید کاملترین لیستی که تا به امروز از تمام ارائه دهندههای سرویس اینترنت در دنیا تهیه شده است را به تفکیک کشورها مشاهده نمایید.
کاربران اینترنت، بنابر دلایل مختلفی شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت متفاوتی را انتخاب میکنند. این دلایل میتواند کیفیت خدمات، قیمت رقابتی اشتراک اینترنت، پشتیبانی مناسب و… باشد. اگر شما به عنوان صاحب یک وبسایت، کنجکاو هستید که بدانید کاربران سایت شما مشترک چه ISP هایی هستند، باید از یک ابزار تحلیل وب استفاده کنید که قابلیت ارائه این آمار را دارد. این ابزارها با جست و جو نمودن آدرس IP کاربران سایت در پایگاههای داده، شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت آنها را مشخص نموده و برای صاحب وبسایت به نمایش میگذارند.
اهمیت آمار سرویس دهنده اینترنت کاربران سایت
بررسی آمار سرویس دهنده های اینترنت مورد استفاده توسط کاربران سایت، کمکهایی به کسب و کار شما میکند. در این بخش از مقاله به این موضوع میپردازیم.
-
شناسایی فعالیتهای مشکوک و مخرب روی سایت
بررسی آمار سرویس دهندههای اینترنت کاربران سایت، به شما این امکان را میدهد که در صورت وجود فعالیتهای مشکوک و خراب کارانه روی سایت، آن ها را پیدا کرده و از ادامه یافتن آن جلوگیری نمایید. برای روشن شدن این موضوع، تصور نمایید که در یک مقطع زمانی، تعداد مراجعات زیادی از یک سرویس دهندهی اینترنت غیر رایج در کشور شما وجود دارد. در این صورت، احتمالاً یک فعالیت خراب کارانه علیه سایت شما در حال انجام است که میتواند اهداف متفاوتی مانند اشغال کردن منابع سایت شما، تقلب در تبلیغات کلیکی (Click Fraud) و… داشته باشند. همواره یکی از سرنخهای مهمی که برای شناسایی این اقدامات خراب کارانه در دسترس شما وجود دارد، آمار سرویس دهنده های اینترنت سایت شماست.
-
تبلیغات هدفمند
شاید شما ارائه دهندهی یک سرویس آنلاین باشید که مشتریانتان برای استفاده از آن مجبور به مصرف نمودن حجم اینترنت زیادی هستند. به عنوان مثال، یک سایت داشته باشید که هدف فروش اشتراک برای مشاهدهی محتوای ویدئویی حجیم را دنبال میکند. در این صورت، یکی از تبلیغات بسیار پر بازدهی که میتوانید انجام دهید، این است که پس از تفاهم با چند شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت، به کاربران آن شرکت، تخفیفاتی برای حجم اینترنت مصرف شده در سایت خود را ارائه نمایید. به منظور انتخاب ارائه دهنده اینترنت (ISP) هایی که مایلید با آن ها همکاری نمایید، لازم است به آمار دقیقی از تعداد مشتریان هر کدام از آنها در سایت خود دست یابید.
جمع بندی
شاید در نگاه اول، دانستن آمار سرویس دهنده های اینترنت کاربران شما، برایتان چندان هیجان انگیز به نظر نرسد؛ اما این آمار، به شما در حفظ امنیت سایت و همچنین تدوین استراتژی تبلیغاتی مناسب کمک میکند. برای مشاهدهی آمار سرویس دهنده های اینترنت سایت خود، باید از یک ابزار تحلیل وب مانند وب متریک استفاده نمایید.
با استفاده از وب متریک، به صورت رایگان آمار ISP کاربران سایت خود را مشاهده نمایید.
نظرات بسته شده است.