آشنایی با صفحه فرود (Landing Page) + معرفی چند نمونه‌ی موفق

یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی یک صاحب وب سایت، کیفیت و کمیت ورود کاربران به سایت است. کاربران به روش‌های متعددی وارد یک سایت می‌شوند اما ورود از طریق صفحات فرود یا لندینگ پیج (Landing Page)، یکی از مهم‌ترین این روش هاست. دلیل این نامگذاری این است که صفحات مذکور با هدف جذب یا به عبارتی ورود بازدیدکنندگان، در سایت قرار داده می‌شوند.در واقع در این نام گذاری، کاربران به عنوان هواپیمایی تصور شده‌اند که به هنگام پرواز بر فراز آسمان اینترنت،تصمیم به فرود آمدن در یکی از صفحات سایت شما گرفته‌اند. همه‌ی ما در طی روز به چندین صفحه‌ی فرود وارد و جذب برخی از آن‌ها می‌شویم و برخی دیگر را ترک می‌نماییم.  تعریف کلی صفحه‌ی فرود به صورت ذیل است:

صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج، می‌تواند هر صفحه‌ای از سایت باشد که کاربران از طریق آن وارد می‌شوند.

همانطور که از تعریف صفحه‌ی فرود مشخص است، صفحه‌ی اصلی سایت تنها صفحه‌ی فرود آن نیست، بلکه هر صفحه در وب سایت می‌تواند یک صفحه‌ی فرود باشد که کاربران از طریق آن وارد می‌شوند؛ اما معمولاً صفحاتی در سایت‌ها با اهداف مشخص طراحی شده که این هدف می‌تواند فروش یک خدمت یا محصول، جمع آوری ایمیل کاربران برای اطلاع رسانی عرضه‌ی یک محصول، استخدام نیروی جدید و یا هر چیز دیگری باشد. در عکس‌های زیر چند نمونه‌ی موفق از صفحات فرود را مشاهده میکنید:

صفحه فرود
صفحه فرود سایت Netflix
صفحه فرود سایت
صفحه فرود سایت فریلنسری Upwork
صفحه فرود سایت
صفحه فرود سایت ساز 10web
صفحه فرود سایت
صفحه فرود سایت اپل برای فروش iPhone 11 Pro

اهمیت طراحی صفحه فرود مناسب

صفحات فرود در بازاریابی دیجیتال به قدری اهمیت دارند که افرادی به طور تخصصی در زمینه‌ی طراحی این صفحات فعالیت می‌کنند. صفحه فرود مانند ویترین یک فروشگاه است. برای شما چقدر محتمل است که به هنگام خرید، فروشگاهی را که ویترین مرتب و جذابی دارد رها کنید و به جای آن از فروشگاهی که ویترین زیبایی ندارد خرید نمایید؟ به عبارت دیگر:

هر صفحه فرود، یک موقعیت طلایی برای جلب توجه مخاطب است.

در صورتی که سایت شما دارای صفحات فرودی با رابط کاربری (UI) چشم نواز، تجربه‌ی کاربری (UX) مناسب و دارای محتوای جذاب و صادقانه باشد، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهیم که در چیدن ویترین فروشگاه خود به خوبی عمل نموده‌اید و با داشتن صفحات داخلی جذاب و مفید که به منزله‌ی اجناس داخلی فروشگاهتان هستند، می‌توانید در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید.

جمع بندی

طراحی صفحه‌ی فرود مناسب و بررسی روند جذب کاربران به آن، به قدری پر اهمیت است که در ابزارهای تحلیل وب سایت نیز، تمرکزی جداگانه بر این امر وجود دارد.برای دسترسی به آمار ورود کاربران سایتتان از طریق صفحات فرود، باید از یک ابزار تحلیل سایت استفاده نمایید. در ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، آمار جذب کاربران از طریق صفحات مختلف سایت ارائه می‌شود. این ابزارها با رهگیری ورود کاربران به سایت شما، گزارش آن را در اختیارتان قرار می‌‌دهند. یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید از آن برای دسترسی به گزارش صفحات فرود خود به راحتی و به صورت رایگان استفاده نمایید، وب متریک نام دارد. شما می‌توانید گزارش جامعی از تعداد بازدید‌ها و دیگر جزئیات هر کدام از صفحات فرود سایت خود را در وب متریک مشاهده نموده و از این طریق، در راستای جذب بیشتر مشتریان و افزایش درآمد خود گام بردارید.

با وب متریک، صفحات فرود سایت خود را به صورت رایگان تحلیل نمایید.

نظرات بسته شده است.