ترافیک ارجاعی یا Referral Ttraffic چیست؟

تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق سایت های دیگر و بدون استفاده از موتورهای جست و جو به سایت شما وارد شده‌اند.

ترافیک ارجاعی یا Referral Traffic تعداد بازدیدکنندگانی را نشان می‌دهد که از طریق سایت های دیگر و بدون استفاده از موتورهای جست و جو به سایت شما وارد شده‌اند.

عامل افزایش ترافیک ارجاعی، بک لینک‌هایی به سایت شماست که در سایت‌های دیگر قرار گرفته است.

دلیل اهمیت ترافیک ارجاعی چیست؟

ترافیک ارجاعی علاوه بر آن‌که بخشی از بازدید سایت شما را تشکیل می‌دهد، منافع دیگری را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد از جمله:

  1. شهرت برند شما را بهبود می‌بخشد.
  2. از آن‌جا که موتورهای جست و جو به تعداد بک لینک‌های مناسبی که در سایت‌های مختلف به سایت شما وجود دارد اهمیت می‌دهند، ترافیک ارجاعی بالاتر برابر است با سئوی بهتر.
  3. ترافیک ارجاعی به شما برای افزایش موقعیت‌های بازاریابی و گسترش روابط تجاری با کسب و کارهای دیگر کمک می‌کند.

برای کسب ترافیک ارجاعی بیشتر چه کار کنیم؟

  1. سایت خود را در لیست‌های کسب و کارهای آنلاین ثبت کنید. سعی کنید لیست‌هایی را انتخاب کنید که ارتباط بیشتری با زمینه‌ی فعالیت شما دارند.
  2. در سایت‌های معتبر و مرتبط با شغل خود رپورتاژ آگهی منتشر کنید.
  3. کسب و کار خود را در سایت‌های نقد و بررسی خدمات و محصولات معرفی کنید.

پس نقش شبکه‌های اجتماعی در ترافیک ارجاعی چه می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده‌ی ترافیک ارجاعی سایت شما می‌تواند شبکه‌های اجتماعی باشد. دلیل این‌که در این مقاله سخنی از شبکه‌های اجتماعی به میان نیاوردیم، این است که ما در وب متریک به دلیل نقش بسیار پر اهمیت شبکه‌های اجتماعی در توسعه‌ی کسب و کارها شاخص جداگانه‌ای برای ارجاع از شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید درباره‌ی آن در مقاله‌ای جداگانه مطالعه کنید:

درباره‌ی ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی بیشتر بخوانید.

سوالات متداول:

1-دلیل اهمیت ترافیک ارجاعی چیست؟

ترافیک ارجاعی علاوه بر آن‌که بخشی از بازدید سایت شما را تشکیل می‌دهد، منافع دیگری را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد از جمله:

  1. شهرت برند شما را بهبود می‌بخشد.
  2. از آن‌جا که موتورهای جست و جو به تعداد بک لینک‌های مناسبی که در سایت‌های مختلف به سایت شما وجود دارد اهمیت می‌دهند، ترافیک ارجاعی بالاتر برابر است با سئوی بهتر.
  3. ترافیک ارجاعی به شما برای افزایش موقعیت‌های بازاریابی و گسترش روابط تجاری با کسب و کارهای دیگر کمک می‌کند.

2-برای کسب ترافیک ارجاعی بیشتر چه کار کنیم؟

  1. سایت خود را در لیست‌های کسب و کارهای آنلاین ثبت کنید. سعی کنید لیست‌هایی را انتخاب کنید که ارتباط بیشتری با زمینه‌ی فعالیت شما دارند.
  2. در سایت‌های معتبر و مرتبط با شغل خود رپورتاژ آگهی منتشر کنید.
  3. کسب و کار خود را در سایت‌های نقد و بررسی خدمات و محصولات معرفی کنید.

 

نظرات بسته شده است.