ترافیک ورودی از طریق موتورهای جست و جو (Search Engine Traffic) چیست؟

بخشی از بازدیدکنندگان سایت است که از طریق سرچ کردن در یک موتور جست و جو وارد سایت شما شده‌اند.

آن بخش از بازدیدکنندگان سایت که از طریق سرچ کردن در یک موتور جست و جو وارد سایت شما شده‌اند ترافیک ورودی از موتورهای جست و جو (Search Engine Traffic)  نام دارد.

این موتور جست و جو می‌تواند گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگری مانند بینگ،یاهو،یاندکس و…  باشد که البته همان‌طور که می‌دانید گوگل با اختلاف از دیگر موتورها موثرتر است.

ترافیک ورودی از موتورهای جست و جو در اکثر موارد بیشترین بخش از ترافیک یک سایت را تشکیل می‌دهد بنابراین بررسی و تلاش در بهبود بخشیدن به آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحب یک وب سایت است. سئو(SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جست و جو تلاشی مستمر در جهت این دغدغه است.

انواع ترافیک ورودی از موتورهای جست و جو

ترافیک ورودی از موتورهای جست و جو، خود به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

1-ترافیک ارگانیک (Organic) یا غیر پولی

در این نوع از ترافیک، موتور جست و جو با توجه به بررسی محتوای سایت شما، لینک شما را در صفحه‌ی نتایج خود قرار می‌دهد. در این مورد شما برای این‌که در صفحه نتایج جایگاه بهتری کسب کنید، تنها باید بر روی تولید محتوای مناسب و سئوی وب سایت خود کار کنید.

2-ترافیک پولی (Pay Per Click)

در این نوع ترافیک که در واقع یک روش تبلیغاتی است، شما با پرداخت هزینه‌ای به ازای هر بار کلیک شدن بر روی لینک سایتتان در یک موتور جست و جو، مبلغی را به آن موتور جست و جو پرداخت می‌کنید. در این روش، موتور جست و جو لینک سایت شما را برای برخی از عبارات مشخص جست و جو شده توسط کاربران ، بالاتر از دیگر نتایج و با علامتی در کنارش که تبلیغاتی بودن آن را مشخص می‌کند، به کاربر نمایش می‌دهد.

 

نظرات بسته شده است.