ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی (Social Media Referral Traffic) چیست؟

تعداد بازدیدکنندگانی از سایت است که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی وارد سایت شده اند.

ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی (Social Media Referral Traffic) تعداد بازدیدکنندگانی از سایت است که از طریق کلیک کردن بر روی یک لینک از سایت شما که در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، وارد سایت شده اند.

برای مثال کاربری که روی یک لینک از سایت شما در توییت یکی از دوستانش کلیک کرده و وارد سایتتان می‌شود، در این دسته بندی قرار می‌گیرد.

________________________________________

اهمیت ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی چقدر است؟

علاوه بر تاثیر مستقیم (که همان افزایش بازدید سایت است) ، بازدید کاربران شبکه‌های اجتماعی از سایت شما تاثیرات دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. موتورهای جست و جو برای چنین بازدید‌هایی حسابی جداگانه باز می‌کنند و در صورتی که متوجه شوند کاربران زیادی از شبکه‌های اجتماعی وارد سایت شما می‌شوند، امتیاز مثبت بالایی را برای سایتتان در نظر می‌گیرند. از این نظر ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی به سئوی سایت کمک می‌کند.
  2. به دلیل ساختار شگفت انگیز شبکه‌های اجتماعی، جلب توجه کاربران آن می‌تواند باعث ایجاد یک معجزه در روند رشد کسب و کار شما شود؛ به همین دلیل بسیار مناسب است که ضریب جذب ویروسی وب‌سایت خود را نیز در کنار ترافیک ارجاعی از شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده و برای بهبود آن استراتژی مناسبی داشته باشید.

(با ضریب جذب ویروسی یا وایرال بیشتر آشنا شوید.)

نظرات بسته شده است.