چرا سرویس تحلیل رفتار کاربران وبسایت برای بقاء و رشد کسب و کار آنلاین حیاتی است؟
سرویس تحلیل رفتار کاربران آنلاین از مهمترین ابزار برای موفقیت هر کسب و کاری است که در بستر اینترنت در حال فعالیت میباشند. چرا که بوسیله این سرویسها میتوانید رفتار کاربران وبسایت خود را رصد کنید و با شناسایی رفتار مشتریان آنلاین نسبت به سایت خود، برنامهریزی لازم جهت پوشش نقاط ضعف کنونی و بهبود عملکرد بازاریابی وبسایت خود را داشته باشید.
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سایت BuiltWith، تقریباً در 1 میلیون سایت برتر در دنیا، بالغ بر 3 میلیون کد رهگیری (Tracker-Code) که عملیات جمع آوری دیتا را برای سرویس های تحلیل رفتار کاربران را جمع آوری میکند مورد استفاده قرار میگیرد!!!! یعنی به نوعی 300%، به ازای یک میلیون سایت برتر دنیا، حداقل 3 سرویس برای تحلیل رفتار کاربران هر سایت مورد استفاده قرار میگیرد.
این موضوع، به نقش حیاتی سرویسهای تحلیل رفتار کاربران برای بقا و رشد سایتها اشارهایی مستقیم دارد. حالا سوال اساسی این است که سرویس تحلیلی رفتار کاربران باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ در این مقاله تیم محتوا سرویس تحلیل رفتار کاربران وب متریک به این موضوع خواهد پرداخت:
جمع آوری دقیق و مکانیزه دیتا کاربران:
از مهمترین عوامل انتخاب یک سرویس تحلیل رفتار کاربران آنلاین، کد رهگیری جهت جمع آوری دقیق و اتومات دیتا رفتار کاربران میباشد. باتوجه به حجم دیتا در اینترنت، عدم جمع آوری مکانیزه اطلاعات کاربران، امکان تحلیل دقیق و موثر را از هر سرویس تحلیل رفتار کاربران سلب مینماید.
تحلیل کانالهای ورودی به سایت:
از عوامل مهم دیگر در انتخاب سرویس تحلیل رفتار کاربران، امکان تحلیل کانال های ورودی کاربران میباشد. عدم امکان تحلیل کانال های ورودی کاربران، امکان مدیریت هزینه های جذب مشتریان و همچنین بازاریابی مجدد ایشان را سلب مینماید.
تحلیل فعالیت های کاربران سایت:
فعالیت های کاربران در سایت، نشانگر نحوه تعامل ایشان با کسب وکار آنلاین شما می باشد. عدم ارائه تحلیل از رفتار کاربران، عملاً امکان بازخورد دقیق از کاربران را برای صاحبین کسب و کار سلب مینماید.
تحلیل سفر کاربران در سایت:
کاربران از یک کانال وارد سایت شما می شوند و در صفحات مختلف فعالیت های گوناگونی را انجام می دهند و در نهایت از سایت شما خارج می شوند. به این حرکت کاربران در سایت شما، اصطلاحا سفر مشتری گفته می شود. سرویس هایی که امکان رصد سفر کاربران را فراهم می آورند، بینش 360 درجه به صاحبین کسب و کار خود ارائه می کنند و به اصطلاح، امکان محاسبه میزان تبدیل کاربران به مشتریان (Conversion Rate) را به صورت دقیق فراهم میآورند.
با توجه به موارد فوقالذکر، سرویس تحلیل رفتار کاربران وبمتریک، ضمن پوشش ویژگی های موصوف، امکانات فوقالعاده دیگری نیز جهت پیشبرد اهداف صاحبین کسب و کار در اختیارشان قرار میدهد. این سرویس، تلاش خود را جهت ارائه تمامی امکانات مورد نیاز جهت تحلیل رفتار کاربران سایت ها داشته و به صورت مستمر تلاش خود را جهت ارائه محصولات بروز به اکوسیستم کسب و کار آنلاین کشور دارد.