این روزها، 100% کسب و کارها به فروش روی اینترنت تمایل دارند، چرا که مردم به خرید کردن در بستر اینترنت عادت کردند. ولی حالا سوال اساسی این است که فروشگاه های اینترنتی به راحتی می توانند خدمات و محصولات خود را در اینترنت به فروش برسانند؟ پاسخ این سوال بسیار چالشی می باشد، زیرا هم می توان پاسخ مثبت داد و هم منفی. در این مقاله، تیم محتوای وب متریک به تشریح عوامل موثر در افزایش فروش یک سایت فروشگاهی می پردازد:
تبلیغات:
به وسیله کانال های تبلیغاتی، امکان جذب کاربران جدید برای سایت وجود دارد، لذا امکان فروش نیز افزایش خواهد یافت. اما هر تبلیغاتی منجر به افزایش فروش می شود؟ آیا صرف هزینه کردن تضمین کننده موفقیت و افزایش تعداد مشتریان سایت می باشد؟ پاسخ خیلی واضح است؛ خیر. در این صورت، چگونه می توان با تبلیغات به صورت تضمینی فروش را افزایش داد؟ بازم پاسخ خیلی واضح است؛ به وسیله سرویس های تحلیل رفتار کاربران. به طور خلاصه، این سرویس ها امکان رهگیری حرکت کاربران ورودی به سایت را تا رسیدن به هدف تعریف شده جهت بازدید، ثبت نام و یا خرید انجام می دهند. لذا، هزینه تبلیغاتی که منجر به کاربر هدفمند برای سایت نشود، از طرف صاحب کسب و کار کنسل خواهد شد و هزینه در کانال هایی که احتمال فروش از طریق آنها بالاتر می باشد متمرکز خواهد شد.
بهینه سازی موتورهای جستجو:
موتورهای جستجو، امکانی رایگان جهت به نمایش درامدن خدمات و محصولات شما محیا کرده اند. ولی آیا خدمات و محصولات شما به طور خودکار در صفحه اول موتورهای جستجو مثل گوگل به نمایش درمیاید؟ شما نیازمند کارشناسان سئو هستید تا سایت شما را بر اساس کلمات اصلی کسب و کار شما بهینه کنند تا موتور جستجو در هنگام جستجو یک کلید واژه، سایت شما را بعنوان برترین سایت ارائه دهنده آن خدمت یا محصول نمایش دهد. لذا با هزینه های مختلف به متخصصین امور، به دنبال ارتقاء رتبه خود برای یک کلید واژه مشخص می گردید. سوال اساسی این است که کلید واژه انتخاب شده توسط کارشناس، در میزان فروش شما موثر می باشد؟ آیا کلید واژه مذکور به صورت طولانی مدت امکان ورود کاربر برای شما ایجاد نموده است و یا اینکه به صورت مقطعی و کوتاه امکان ورود کاربران را فراهم نموده است؟ پاسخ این سوالات بسیار آسان می باشد، سرویس تحلیل رفتار کاربران، امکان رهگیری حرکت کاربران ورودی از موتورهای جستجو را فراهم می آورد، لذا عملکرد متخصصان سئو قابل اندازه گیری خواهد بود.
شبکه های اجتماعی:
بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به آژانس های تبلیغاتی و یا کارشناسان شبکه های اجتماعی واگذار کرده اند تا با بهره گیری از تخصص ایشان، ترافیک سایت خود را افزایش دهند و بدین ترتیب فروش خود را بهبود بخشند. اما اندازه گیری میزان اثربخشی کاربران ورودی از شبکه های مذکور چگونه برای صاحب کسب و کار قابل اندازه گیری خواهد بود؟ پاسخ بسیار واضح است؛ سرویس های تحلیل رفتار کاربران سایت.
با عنایت به موارد فوق الذکر، سرویس تحلیل رفتار کاربران آنلاین وب متریک، امکان افزایش رشد در فروش فروشگاه های اینترنتی را با بهینه سازی مصرف هزینه برای جذب کاربران هدفمند و تبدیل آنها به مشتریان وفادار برای سایت شما فراهم می آورد.